xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' الاتصال بالعيون و اهميته الكبيره جدا ~ شبكة الشباب Plenty Girls & ONE Guy

الاتصال بالعيون و اهميته الكبيره جدا

الاتصال بالعيون و اهميته الكبيره جدا و ازاي أنها بتفرق بمراحل في التظبيط , و هي دي اللي بتبين بجد أنت واثق في نفسك و لا لا , و فعلاً هو ده اللي بيعرف الناس انك جريء و واثق في نفسك بجد


.
و بصراحة انا لازم أعترف , في البداية أنا ما كنتش جامد خالص , كان ليا آه صدف باعمل فيها حاجات صح , بس كان ليا غلطات ما تتعدش , و من الغلطات الكبيرة فحت هي الأتصال بالعيون .
و مع الوقت أكتشفت أني مش أنا بس اللي واقع في المشكلة دي لكن تلت تربع الشباب واقعين في نفس المشكلة , معظم الناس ما بتقدرش تفضل باصة شوية في عنين الغرباء و معظم الوقت بيبصوا لتحت(علامة الاستسلام يعني مش واثق في نفسك) و يمكن كمان بينزلوا رقبتهم اتحت و بيبصوا عالجزمة , و ده يا شباب بيسموه عدم ثقة بالنفس واضحة جداً , لولا أننا مانعرفش كده لكن البنات بتحس بالموضوع ده من غير مجهود مجرد أحساس .
و طبعاً عشان أنا كنت واقع في المشكلة دي كان لازم الاقي حل ليها عشان أكتشفت أنها بتفرق كتير لأن الثقة بتبان في 3 حاجات :
1)لغة الجسم و نظرات العيون القوية المسيطرة .
2)نغمة الصوت اللي ليها نغمة و قوية و معبرة .
3) طبعاً الكلام .
و من هنا بدأت أدور شوية و أجرب بنفسي عشان أعرف رد فعل الناس لموضوع العيون ده .
و لازم أعترف يا شباب أن الموضوع لو مظبطوش البنت ممكن تشوفك علي حقيقتك و تحس بعدم ثقتك و يتدمر كل اللي عملته عشان البنات حساسة جداً .
أولاً كان لازم أشوف رأي واحدة جامدة و جميلة في الموضوع و أهميته , و مكنتش متوقع هو مهم قد أيه , البنت دي كانت واثقة في نفسها جداً , و كانت بتقول أنها بتحب النظرات العميقة أو الحميمية جداً بالذات اللي ممكن تعد وقت طويل, يعني مثلاً 3 دقايق (بس طبعاً مش متواصل يعني تقطع أول لما هي تقطع وبعد كده تكمل تاني) , و قالت أنها ممكن تحس بانجذاب جامد ناحية اللي بيبصلها و ممكن تكلمه كمان وتبقي ودية أوي معاه .
طب كلام جميل , بس طبعاً مش كفاية , يعني المفروض تبص أزاي , تبرق لها و لا براحة , طب تبص عالعينين و لا عين واحدة و لا أيه بالظبط , طب تطول قد أيه , و رد فعلها معناه أيه معجبة ولا هتجري ورايا بالبلغة, طب أنا ممكن أخليها هي اللي تيجي تظبطني بعيوني ؟؟؟
طبعاً كل دي أسئلة حيرتني و كان لازم الاقيلها حل لأني ذي ما البنت قالت , موضوع بيأثر كتير فيها و عبره ممكن يبقي في فرص كتير جداً قدام الواحد و تفرق كتير .
و الحمد لله لقيت حلول كتيرة و عرفت فعلاً أن الموضوع ده هيخليك برنس في التظبيط و هيجيبلك فرص لبكرة .
طبعاً الموضوع ده كبير جداً و عشان كده لازم أديكم أسس عشان تبنوا عليها .
أولاً لازم يبقي عندكم القدرة أنكم تفضلوا مركزين في عيون اللي قدامكم لمدة كبيرة .
مثل صغير عن قوة تاثير الموضوع , كل الناس أول لما باتكلم أول لما ببص في عيونها بتركز معايا أنا بس و من أهم الحاجات أنك تخليهم في اللحظة معاك .
أقولكم علي حاجة أجمد بمراحل , لو أنت أو هي فضلتم باصين في عيون بعض لمدة طويلة , المخ بيفرز هرمون الحب , أنتم الأتنين هتحسوا بالأنجذاب لبعض , و الكلام ده علمي بحت .
و طبعاً كان لازم أجربه عشان أطعم فضولي , شفت واحدة عمري ما ممكن أقع في حبها , دكتورة بتدينا محاضرات هههههههه , رحت كلمتها عادي , طبعاً هتسالوني الدكتورة أيه نظامها , مش وحشة بس عنيها جميلة و لسه متحولة من معيدة لدكتورة , المهم رحت أكلمها كده في حوار فاشل عن السكشن , و فضلت مركز في عنيها من غير ما أشيلها خالص لوقت طويل , أستغربت لأن لولا أن الدكتروة دي عصبية لقيتها بتتكلم عادي خالص و مش قادرة تفضل باصة لوقت طويل , بس كانت مركزة معايا جامد أوي .
فا بعد لما سبتها و مشيت , حسيت باحساس غريب , حسيت بانجذاب ليها و كنت بافكر في عنيها , طبعاً أنت كنت مستغرب جداً عشان أنا عمري ما استظرفت الدكتورة دي , و طبعاً ده وصلني لحاجة , تصور لو الموضوع ده بياثر فينا أحنا الرجالة كده , هيعمل أيه في البنات , و قد ايه ممكن يأثر في أي واحدة في البداية .
و طبعاً ما وقفتش عند هنا , بدأت أدرب نفسي أني أقدر أقعد وقت طويل جداً مركز في عيون الناس كلها , و لاحظت حاجات أول مرة أشوفها .
الناس اللي مش واثقة في نفسها ما بتقدرش تفضل باصة لمده طويلة في لحظة بيبصوا لأتجاه تاني , لكن الواثقين في نفسهم جامد , ممكن يفضلوا باصين وقت طويل جداً و يشوفوا رد فعلك .
طبعاً دلوقتي عشان تستفادوا بجد من الموضوع ده , هاديكم تدريب هيغيركم خالص ذي ما غيرني لأنها فعلاً في ناس كتير عندها المشكلة دي و أنا عارف قد أيه هتشكروني بعد لما تعملوه .
التدريب :
طول ما أنتم ماشيين في الشارع ,الكلية,الشغل…أي مكان , عايزكم تركزوا في عيون اللي قدامكم لغاية لما يبعدوا خالص عنكم و بعد كده أدخلوا عاللي بعده , يفضل لو يبقي بنات , ما تبرقوش جامد و مش لازم تتطولوا في الأول , أهم حاجة تشوفوا رد فعل عيون اللي قدامكم و تحاولوا تفتكروها .
يا ريت يا شباب تلاحظوا كويس رد فعل عيون الناس , و تكتبوا اللي شفتوه مع ملاحظاتكم و أسئلتكم , لأن الموضوع ده هيفيدنا كلنا , و هيفتح عيونكم لحاجات كتير, و هيفيدكم كتير , عشام أنتم مش عارفين هيكون في أيه في المقالة الجاية هههههههه .
الموضوع ده ممكن يفيدكم في أيه , أول حاجة هيزود ثقتكم في نفسكم جامد , هيخليكم فعلاً مركز أنتباه الناس , و هتعرفوا الفرص اللي بتضيع منكم قد أيه و ازاي تقدروا تستغلوها , و طبعاً ده مش هيفيدكم بس في التظبيط لكن في حياتكم كلها , قدام هنتكلم عن لغة العيون


ازاى تتعلم تظبيط البنات,اسرار التعرف على البنات,ازاى تتعلم الثقة بالنفس,ازاى تظبط اى بنت تعجبك,ازاى اظبط بنات,كيفية التعامل مع النبتات,كيفية التعرف على البنات,كيفية التعرف على الجميلات.طرق التعامل مع البنات,طرق معاملة البنات,ازاى تتعامل مع البنات,ازاى تظبط البنات,ازاى اظبط البنات,معاملة المراة,طرق معاملة المراة,ازاى اعلق بنت,ازاى الفت انتباة بنت,البنات وتصرفاته,كيفية معاملة البنات,حجات بتبوظ التظبيط,حجات بتبوظ علاقتك بالبنات,اسباب فشل علاقاتك مع البنات,للرجالة وبس حجات بتبوظ التظبيط,تظبيط بنات,اسرار تظبيط البنات,ازاى تظبط البنات,اسرار التعرف على البنات,اسرار التعرف على الجميلات من اول لقاء,ازاى تتعلم الثقة بالنفس,الثقة بالنفس,البنات,تظبيط بنات,اتعلم تظبيط البنات,ازاى تظبط البنات,ازاى اظبط بنت,ازاى اظبط واحدة,ازاى اكلم بنات,ازاى اقوى شخصيتى,كيفية معاملة البنات,كيفية التعرف على البنات,كيفية تظبيط البنات.كيفية معاملة البنات
monte escalier

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More