xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' دش ساقع جدا بس فيه الخلاصه ~ شبكة الشباب Plenty Girls & ONE Guy

دش ساقع جدا بس فيه الخلاصه

سلام عليكم انهاردة معايا مقال جديد لو فهمتو هو عايز يقول اية حتعدو فى حاجات كتير نبتدى:
من صغرى بخاف من المية الساقعة جدا ولو نزلت علية نقطة مياة ساقعة اقعد انهج وقلبى يدق بسرعة يبقى كأنى حموت وبفتكر من وانا صغير لما كنت اروح للكوافير لما كان يجى يغسلى شعرى ابقى بنهج وبموت يروح عامل المية متوسطة علشان خاطرى ويبقى مستغرب المهم كان الصيف بيعدى علية وانا باخد الشاور بمية سخنة من السخان
يعنى اصلا الشاور بيضيع وانا جوة الحمام من المية السخنة بس مكنتش بفكر فى الحكاية دى بمشى حالى اهو ربع ساعة من يومى وخلاص وبقضيها مفيهاش حاجة المهم فى يوم قعدت مع اصحابى فتحو موضوع ان الشاور الساقع دة حاجة جامدة وانو بيعمل انعاش للجسم والعقل بطريقة بنت حرام وبيحسسك انك لسة مولود طبعا قلت طب مجرب فيها اية حموت مثلا من المية الساقعة اة اقصى حاجة ممكن تحصلى وابتديت اقنع نفسى ان دى اوهام نفسية وخلاص دخلت الميدان قصدى الملعب قصدى الحمام وقررت اجرب ومع اول محاولة يئست واحبطت وقولت فى نفسى وانا اية الى حيجبرنى على كدة منا باخد شاور سخن والحياة لوز لازم اعمل فكيك وبعدين تلاقى العيال الى بتاخد الشاور الساقع دى عيال هابلة وعايزين يغظونى ويضحكو علية ويقلولى ان حياتهم بتبقى احسن علشان عارفين انى مبعرفش اظبط قصدى علشان عارفين انى بخاف من البنات قصدى علشان بخاف من المية الساقعة وطلعت وانا مقتنع تماما بأنى كدة ريحت بالى وعملت الى علية وعيشت حياتى المهم جت ايام الامتحانات وجة اخر يوم قبل اول امتحانات والساعة 8 بليل وصاحبكم يدوبك مخلص نص المنهج بالعافية والنوم ابتدى اة دة دنا حضيع ياماما بعد اذنك اعمليلى فنجان قهوة متركز علشان اعرف اسهر الفنجان اتعمل وكلو تمام ربع ساعة وابتديت اقفل فى عينى تانى يانهار اسود دنا كدة حضيع اعمل اية اعمل اية اكلم واحد صاحبى من الى بيزاكروا اتصلت ايوة ياحمد :كذا كذا كذا اقنعنى انو زى بالظبط بس هو عدى مرحلة النوم ازاى يعم احمد قالى دخل خد دش ساقع حس بالانتعاش وحس انو فرش وابتدى يفهم الحاجات بسرعة انا طبعا سمعت كلمة بنات قصدى كلمة دش ساقع وقلبى ابتدى يدق ازاى دنا اخر مرة كنت اية المهم قفلت معاة وقعدت مع نفسى خمس دقابق غيروا حياتى تماما انا دلوقتى مخلصتش نص المنهج بس فى قصادى طريق اقدر الحق نفسى بية بس الطريق صعب وفى نفس الوقت دة الطريق الوحيد يأما اجازف وانط فى البير المظلم وفى نهايتو حيكون بستان مليان باحلى الفواكة والاكل الى بموت فية ياما منطش وخلينى اقرالى ربع ساعة كمان وادخل انام وخلاص وربنا حيسترها معايا وخلاص(لازم نعمل الى علينا لاخر نفس علشان ربنا يسترها)عينية فنجلت وقررت انى انط فى البير الى فى نهايتو خلاصى دخلت فتحت الدش على اسقع مية ونزلت مرة واحدة تحتو وقعدت اقول لنفسى دة املى الوحيد للنجاح دة املى الوحيد للنجاح مش حموت بسبب بنات انا قوام عنها قصدى بسبب مية حسيت طبعا فى اول نص دقيقة بأحساس بالغربة وخوف مش عارف سببو اية حاجة جديدة علية تمام وقعدت افشل واطلع من تحت الدش وادخل تانى واطلع ومستحملش بس كنت كل مابفشل كان التحدى عندى بيزيد بفجر المهم فضلت على كدة لغاية اما ضربت فى دماغى وقررت افضل تحت الدش على قد مقدر المهم فضلت اقنع فى نفسى ان حياتى بتتغير للاحسن فى الدقايق البسيطة دى وان اول مرة بتبقى اصعب مرة بعد كدة بتفضل الصعوبة تقل فتحت عينى اة دة دنا تحت الدش ومفيش اى احساس بالغربة دنا حاسس بانتعاش اة دة معقولة طلعت من الحمام وابتديت ازاكر وحصل حاجة مكنتش متوقعها وهى انى فى خلال ساعتين خلصت نص المنهج ومش لاقى حاجة ازاكرها يعنى بيقت برنس التظبيط قصدى بقيت مزاكر المادة كويس الحمدلله دخلت الامتحان وحليت وايقنت ان حياتى اتغيرت وبقى فيها حاجات احسن وعرفت سر الانتعاش(افهموا الحتة الى جاية دى قوى) وفهمت انى مكنتش عايش وكنت بيضان بمعنى اصح مش عايز اغير نفسى يعنى انا كنت السبب فى الى انا فية وفى نفس الوقت انا برضو الى غيرت نفسى يعنى لو انا استسلمت وفضلت اقنع نفسى انى حسقط ومش حقدر اظبط اى بنت خلاص مش حظبط حتى البنات الهطلة ولو اقنعت نفسى تماما وبعمق على رأى اينفى انى اقدر اظبط انجلينا جولى لما اشوفها حتظبطها بس المشكلة بتكمن فى الاستعداد النفسى هل انا مقتنع بلى انا بعملو اسئل نفسك طب انا حعمل كدة لية؟ الاجابة:عايز حياتى تتغير للاحسن والا حفضل معفن وجربان وحياتى عملة زى الفار فى الجحر طب ازاى؟ الاجابة:الاستعدا والثقة بالنفس والاقتناع تمام بأن دة طريقى الوحيد ولازم امشى فية مهما واجهتنى مشاكل ومصاعب
فى حاجة كمان يمكن محدش اكلم عليها كتير فى المنتدى وحتثبت ان الى قصادك وبيقولهالك اى كلام وهى فى ناس بتقولك انا واثق فى نفسى وعايز اكلم البنت دى بس مش عارف اعمل اية دة وش على طول تقولو امشى ياكذاب يامجنون انت واثق من نفسك لية؟ لسبب بسيط جدا وهو ان الى بيبقى واثق فى نفسو بيبقى عارف هو حيعمل اية وحيكلم ازاى فلما يجى سيادتو ويجى يقولك كدة يبقى لما نيجى نترجم سؤالو نظريا حنلاقية كالتالى انا عارف انا حعمل اية واكلم ازاى وادخل على البنت ازاى بس مش عارف انا حعمل اية واكلم ازاى وادخل على البنت ازاى =صفر بذمتكو دة يبقى انسان واثق فى نفسو وعلى فكرة حكاية ان الواثق من نفسو بيبقى عارف كل حاجة دى انا لسة عارفها يعنى مش دون جيمس بوند انا يعنى بس هو دة الى حبيت اقولة ليكم انهاردة وبجد لو فهمتو المقال دة حتفهمو حاجات كتير اوى وحتوفر طريق طويل اوى عليكم وهى خلاص انت عرفت انت عايز اية والطريق قصادك ومفيش غيرو تمشى فية يطلعلك اسود اشجار فى الطريق يطلع زى ميطلع المهم تكون مقتنع انك حتوصل وعارف حتوصل لية سلام عليكم
ملاحظة : معظم هذة المواضيع كتبها اصدقاء صاحب الموقع والاخر باجتهاد شخصى
اسرار التعرف على الجميلات من اللقاء الاول,تحميل كتاب اسرار التعرف على الجميلات من اللقاء الاول,تحميل كتاب اسرار التعرف على الجميلات من اللقاء الاول مجانا,اسرار التعرف عل الجميلات من اللقاء الاول,كتاب التعرف على الجميلات من اللقاء الاول,كتاب التعرف على النساء من اللقاء الاول,تحميل كتاب التعرف على النساء,تحميل كتاب اسرار المراةازاى تتعلم تظبيط البنات,اسرار التعرف على البنات,ازاى تتعلم الثقة بالنفس,ازاى تظبط اى بنت تعجبك,ازاى اظبط بنات,كيفية التعامل مع النبتات,كيفية التعرف على البنات,كيفية التعرف على الجميلات.طرق التعامل مع البنات,طرق معاملة البنات,ازاى تتعامل مع البنات,ازاى تظبط البنات,ازاى اظبط البنات,معاملة المراة,طرق معاملة المراة,ازاى اعلق بنت,ازاى الفت انتباة بنت,البنات وتصرفاته,كيفية معاملة البنات,حجات بتبوظ التظبيط,حجات بتبوظ علاقتك بالبنات,اسباب فشل علاقاتك مع البنات,للرجالة وبس حجات بتبوظ التظبيط,تظبيط بنات,اسرار تظبيط البنات,ازاى تظبط البنات,اسرار التعرف على البنات,اسرار التعرف على الجميلات من اول لقاء,ازاى تتعلم الثقة بالنفس,الثقة بالنفس,البنات,تظبيط بنات,اتعلم تظبيط البنات,ازاى تظبط البنات,ازاى اظبط بنت,ازاى اظبط واحدة,ازاى اكلم بنات,ازاى اقوى شخصيتى,كيفية معاملة البنات,كيفية التعرف على البنات,كيفية تظبيط البنات.كيفية معاملة البنات,جمل تظبيط جامدة,جمل تظبيط جامدة للبنات,جمل لتظبيط البنات,دخلات للكلام مع البنات,احلى جمل للتظبيط,جمل للتعرف على البنات,جمل للتعرف على الفتيات,تحليلات لشخصيات المراة,تحليلات لشخصيات البنات 
monte escalier

2 التعليقات:

اللي عندوا ثقة بنفسة وحاسس حالو بقدر يكلم اي بنت يا ريت ايجيبلنا خواتو ومرتو ندرب عليهن اتقو الله بنات الناس مش لعبة بايديكو ومش رجولة انكو اتعلمو الناس هاي الاشياء

بسم الله الرحمن الرحيم

طبعا انا في الاول بشكر اللي كتب كل الكلام والمعلومات القيمة دي بجد لأن دي مشكلة عند ناس كتير وانا كنت منهم كل واحد نفسه يحب بجد ولو حتي لمره واحده وكل واحد ونيته انا عندي 22 سنة والله لحد النهاردة عمري ماكلمت بنت وانا دلوقت في الجامعة وماعنديش جراءة اني اكلم اي بنت واللي مايعرفش يتعامل مع البنات دا بجد يبقي انسان متخلف لأنهم مصدر السعادة والدنيا مالهاش طعم من غير حب او ان يبقي فيه واحده تشاركك كل احلامك

إرسال تعليق

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More